Själva konserten 26/1-11

Vad finns att säga egentligen? Vi köa i typ 1,5 timme, vilket måste ha varit den drygaste tiden ever. Jag frös så jag höll på att börja gråta. Svinigt kallt alltså! Sen gick vi in, jag tog jackorna och hängde in dem. Ställde mig bredvid Selma längst fram. Där stod vi bredvid en pratglad kille med skön dialekt.

Första bandet börja spela, tror dem heter typ Teck1 eller något. Snubben rappa fort som fän i alla fall! Insane. Grym bas, påminde ganska mycket om Enter Shikari, vilket var bra. Var nog den enda i publiken som gilla dem, haha.

Sen börja The Devil Wears Prada spela. Det var storslaget. Jag var glad. Killarna bredvid mig headbanga, det gjorde jag med. Jag kommer faktiskt inte ihåg så mycket från den konserten, haha. Dem var exceptionellt bra må jag säga!

Efter det dök Architects upp. Blev fett förvirrad för jag trodde att Teck1 var dem, så det blev helt bakvänt i mitt huvud. I ett tag trodde jag det var BMTH för folk skrek som idioter, lol. Men jag insåg ganska snabbt att Oliver Sykes har inte så tunt hår och inte fan är han blond heller. Plus så saknade han massa jävla tatueringar! Men dem var väl helt okej. Inget att hänga i julgranen om man säger så.

Sen kom Bring Me The Horizon. Killarna bredvid typ bara "Fan vad mycket tryck det kommer bli nu!111" och ja.. tyckte inte det blev så mycket tryck faktiskt. Men det var awesome. Jag rörde Oliver, tehe. Massa bra låtar spelades. Fast där på slutet så började man glida som fan åt höger. Men det kvitta ju, för konserten tog slut typ 1 låt senare. Det enda dåliga var typ att Oliver var sjuk och hans röst pallade inte med allt så ja... sångaren från Architects fick sjunga en del, lite fult.

Med andra ord, en väldigt bra konsert.


kolla in hans min btw, jag garvade fett länge! (The Devil Wears Prada)

/B1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0