Aktiekunskap

Ett ämne som låter skittråkigt, vilket det mycket väl kan vara, men med rätt lärare är det väldigt intressant faktiskt.
När jag valde kursen så såg jag framför mig en väldigt tung kurs med massor av teori och just nu så tycks jag bli motbevisad med raka motsatsen :o
Lite drygt att ha en lektion på 3 timmar, men vår lärare är lattjo och skämtar till det och ja... han gör lektionen väldigt rolig. Dessutom kommer vi inte ens få någon kursbok utan han har bara förklarat grunderna lite snabbt och nästa vecka ska vi börja köpa aktier på riktigt, vilket är helskoj. Han har utformat kursen så att vi kommer ha en tävling där det gäller att köpa och sälja aktier.
Dock är det som sagt en massa krångliga termer som man måste lära sig...

Men jag kan fan inte bestämma om jag gillar eller ogillar kursen. Den är inte svår som jag trodde den skulle vara men samtidigt... När man väl sitter där på lektionen så vet jag inte riktigt om jag vill sluta eller fortsätta ha lektion. Jag har nog haft värre lektioner i alla fall.*host*småföretagande*host*host*





Har ni någon sån där lektion som man varken vet om man ogillar eller gillar?

//B1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0