Shopping, nej tack!

För första gången på väldigt, väldigt länge så känner jag att jag inte vill shoppa. Saken är att jag tror jag har hittat ett mönster i mitt "shopping beteende" som vi nu kallar det.

Förra veckan hade jag drygt 200 kr kvar och gud vad jag såg kläder och skor jag ville ha. Hade jag haft pengar så hade jag rusat till affärerna och shoppat, enough said.

Nu denna vecka så har jag mer pengar än vanligt på  mitt konto och mer pengar är på väg in, men nu vill jag inte shoppa. Jag vill snarare sätta undan alla pengar på mitt sparkonto. Det är alltid såhär. När jag har lite pengar så vill jag slösa, men när jag har mycket pengar så föredrar jag att spara och se hur jag samlar ihop till dem där stora siffrorna.

Grejen är att om jag sätter in pengarna på mitt sparkonto så vet jag att jag kommer vilja shoppa, men pengarna är inte heller säkra på mitt vanliga konto så... snacka om dilemma.

Då frågade jag mig själv "Vad får jag ut av att shoppa?" ... Lycka såklart. Tillfällig, men fortfarande där för en kort tag. Men egentligen vill jag inte ha nya kläder eller nya skor(möjligtvis ett par nya adidas)... Men det är inget måste begär.

Så nu tänker jag ta paus från mitt shoppande med undantag för bak- och matgrejer... det är lite av en nödvändighet. Och kanske konsertgrejer. och resor. ENOUGH.



/B1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0