Konsten att må bra

När jag surfar runt på andra bloggar ser jag alltid folk som ska tipsa om hur man ska bli gladare i höstmörkret och varenda gång jag läser dessa tipsen fnyser jag.

Tipsen som är skrivna har aldrig någonsin gjort något för mig. Tända upp ljus och göra det mysigt gör mig mer emotionell och med andra ord ännu mer öppen till alla dessa jobbiga känslor som tynger ner mig. Läsa en bra bok funkar i början men vid slutet så mår jag dåligt igen. Det är liksom inte menat för mig.

Just nu vill jag bara ligga i mörkret och bara vara. Jag vill ha helg, jag vill slippa hantera mina känslor som dyker upp på vardagarna. Jag kämpade i veckor för att bli av med ångesten och precis när jag blev av med den och kände mig allmänt glad, så kom den tillbaka.

Urk på hösten. Jag längtar tills det börjar snöa för då blir jag glad. Jag blir konstigt nog väldigt glad när det snöar. Åtminstone i början. Sen där i slutet börjar det bli lite jobbigt men jag mår åtminstone inte dåligt utav snön. Det är ju alltid något, right?

/B1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0