Vänskap

Jag kom bara och tänka på en sak... Nu som ungdomar knyter vi ju väldigt många vänskapsband. Vänskapsband som kanske bara håller i något enstaka år, men vissa håller så mycket längre. Men hur många håller egentligen hela livet?

Ibland tittar jag runt bland mina vänner och undrar. Undrar hur många av dessa jag kommer fortsätta hålla kontakten med efter gymnasiet, när vi alla går skilda vägar? Jag vet redan att dem jag inte går med längre har ansträngts så mycket att det inte ens är samma sak längre. Det är nästan som att minnena håller ihop oss.

Jag är nyfiken på om jag verkligen har knutit något livslångt vänskapsband redan eller har jag inte träffat en människa som kommer finnas där genom hela min resa?

Jag trodde jag var så säker på vilka som egentligen var mina riktiga vänner men nu på sistone har det visats sig att nästan alla dem har försvunnit i mitt liv, så vad kan jag egentligen förvänta mig då utav framtiden? Kommer jag ens ha tid för att hitta riktiga vänner eller kommer mitt liv bestå av vänner som kommer och går?

Min mamma har en bästa vän sen hon var 5 år och deras vänskap klarade av 17 års frånvarande. Dem såg inte varandra och pratade inte ens med varandra på 17 år men sen när dem träffades igen så var det som om bara en dag hade passerat. Vänskapen var lika stark som den var tidigare.

Det är precis så jag vill ha med mina vänner. Jag vet att även om en väldigt lång tid passerar så ska jag ha kvar dem vid min sida. Men är det ens möjligt längre?

Är vänskap verkligen samma sak som det var förr i tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0